Blogpost 4 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Lonneke Spieringhs - WaarBenJij.nu Blogpost 4 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Lonneke Spieringhs - WaarBenJij.nu

Blogpost 4

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

25 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vanmorgen zijn we rond 9:00 vertrokken naar African Dreamhorse safari’s. Het was heel gaaf om op een paard door de bush te stappen maar überhaupt ook om weer eens op een paard te zitten want dat is echt heel lang geleden. We hebben waterbokken gezien van erg dichtbij want ze waren totaal niet bang. Dat komt natuurlijk omdat je op een paard zit. Ook zagen we zwijnen en zebra’s! Bijna aan het einde van onze safari vloog er ineens een African Fishing Eagle uit een boom langs het pad. De paarden schrokken er best wel van! Even later hebben we wat gegeten bij Sleepers, een superleuke lunchroom/bar.
Toen we terug kwamen hadden we gelijk een bushwalk met Adele maar jammer genoeg weer niks gezien, komt door de extreme droogte…
In de avond een nightdrive gehad en hebben we een stekelvarken gezien. Toen we terugkwamen zijn we eigenlijk bijna direct in bed gaan liggen.

De volgende dag zijn we om vertrokken naar de Olifants River, hier waren we voornamelijk opzoek naar nijlpaarden en krokodillen. En hebben deze ook gevonden! Adele en haar zoon Frank hadden beide een geweer bij zich op het begin snapte ik dit niet helemaal maar nijlpaarden & krokodillen zijn de zoogdieren die de meeste mensen doden. Ook waren er veel waterbuffels (die we niet hebben gezien) en bavianen in het gebied.
In de avond hebben we in de bush geslapen met Frank, Adam, Jo, Negan (gast) en Ronja. We gingen na het eten en Frank & Nanja waren er al en hadden een kampvuur aangestoken. We hebben ongeveer rond het kampvuur gekletst tot 22:30 en toen zijn we naar boven gegaan. Op een gegeven moment begon het zo hard te regenen echt niet normaal. Er kwam donder en bliksem bij.. Het was super gaaf om meegemaakt te hebben. Ik had nog nooit zo’n felle flitsen gezien en zo’n harde donder gehoord.

We werden wakker in de bush, er was van alles natgeregend. We waren al vroeg wakker en om 6:20 stonden we gewoon weer op Camfire Academy. Omdat we om 6:30 met Brass (onze begeleidster) een game-drive hadden. Toen kwam ze maar niet opdagen en ben ik gaan douchen. Later kwamen Adam en Frank Brass tegen en begon ze tegen hun te schreeuwen; “Why did you take my students with you, they were late for the morning drive bla bla”. Maar we waren niet eens te laat. Ik ga hier niet eens meer woorden aan vuil maken het was gewoon miscommunicatie klaar.
We zijn gezellig met de groep van gister gaan eten bij Sleepers.
De heen en terug weg zaten we achterin de pickup truck van Joe, heel mijn haar zat in de klit…
In de middag hadden we een lecture over birds; echt het saaiste ooit. Daarna zijn we om 16:00 gaan game-driven met Adele en zagen we een grote groep met waterbuffels. Echt heel gaaf. Het waren er zo veel! En ze waren ook super dichtbij je zou niet zeggen dat ze zo gevaarlijk waren, maar dat zijn ze dus echt wel.




Vandaag (28/7) zijn we vroeg vertrokken naar het Kruger National park! Iets waar ik heel erg naar uitkeek. Op mijn lijstje van dieren die ik nog wilde zien stonden neushoorns (vooral de white ones) en het luipaard. Ook wilde ik graag wilde honden, hyena’s, leeuwen en cheeta’s zien.
Toen we binnenreden zagen we een groep waterbuffels, dit hadden we gister al uitgebreid bekeken dus we gingen al vrij snel verder. Ook zagen we al snel bavianen. Deze apen zijn echt gevaarlijk, ze zijn agressief en hun beten doen veel pijn. Ook kan het zijn dat ze rabiës meedragen.

Ook zagen we zebra’s & giraffes. Een hele grote groep giraffes wel 17. De jonge mannetjes waren elkaar een beetje aan het uitdagen. Als de dieren de weg oversteken is het ook een heel mooi gezicht. We zagen weer wat nijlpaarden liggen en later ook krokodillen! Er zaten hele grote tussen.
Wat later op de dag hadden we ook mooi zicht op een dode hyena, je kon nog heel duidelijk zijn hoofd zien. Ook zagen we veel white rhino’s!
We sliepen op kamp “Pretoria Skoll” samen met Ronja (het Zweedse meisje) in 1 cabin. Ik zag hier best tegenop omdat ik me kapot irriteer aan haar, ze is al 25 en gedraagt zich alsof ze net 13 is geworden. Ze komt over als een onzeker en zwak persoon en daar kan ik totaal niet mee omgaan. Het ging eigenlijk wel goed en we zijn die avond gaan eten bij “Wimpy” door de naam zelf moest ik al lachen…
Het was een soort snackbar/restaurant waar je onder andere burgers/wraps & steak kon bestellen. Ik ging voor de burger en hij smaakte goed, we hebben nog wel gelachen want die ober die ons bediende kon totaal geen Engels. Dus hij snapte er allemaal niks van.

Vandaag heb ik vrijdag de 29e van juli uitgeroepen tot “Lonneke Rhino Day”. Wat heb ik vandaag veel rhino’s gezien! Echt niet normaal, ik dacht ongeveer 12 en steeds in paren van 2! Het was echt geweldig. Jammer genoeg hebben we vandaag geen kat-achtigen gespot, hiervan heb ik alleen nog maar de leeuw gezien en dat is echt jammer. Ik heb wel een paar weken geleden de billen van een luipaard gezien maar die was heel snel weer weg.
We hadden ook mooi zicht op een baby olifant bij zijn moeder, wat was dat mooi en schattig om te zien. Ook weer een horde waterbuffels.
We kwamen terug in de avond voor etenstijd terug dus we hebben snel kunnen douchen voordat we uitgingen.
We hebben die avond een drankje gedronken bij Sleepers met een aantal omdat het bijna onze laatste avond was!

(30/7) We hebben net potjiekot (volgens mij) gemaakt. Dit is een typisch afrikaans gerecht en je maakt het in een grote pot boven de kolen. Ik zal hier wel een foto bijplaatsen. Eerst wat uien, daarna het vlees. Wij hebben beef & lamb. Dan aardappelen, groenten & champignons. Een lekkere marinade eroverheen en klaar. Het moet alleen wel 1/5 uur koken dus dat is nog even wachten. Het was uiteindelijk heel lekker geworden. We hebben 1/5 wat gevolleybald met Ronja en Adam tot ons eten klaar was…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2016

Blogpost 5

25 Augustus 2016

Blogpost 4

02 Augustus 2016

Blogpost 3

16 Juli 2016

Blogpost 2

05 Juli 2016

De eerste 2 weken in Zuid-Afrika
Lonneke

Voor mijn buitenlandse stage vanuit school reis ik voor 10 weken naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 1972

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: